Pojazdy dziś i kiedyś - te same problemy

dajemy samochód do mechanika, czasem staramy się działać samodzielnie, jednak w konkretnych sytuacjach zawsze warto dobierać odpowiednie metody, które zapewnią nam to, że wszystko przebiegnie bez komplikacji. Jeśli pojawia się kon

Pojazdy dziś i kiedyś - te same problemy

Czy warto samodzielnie wymieniać części w aucie?

Jeśli nasz samochód się popsuje, konieczna oczywiście będzie naprawa, a przeprowadzić możemy ją na wiele sposobów. Czasem oddajemy samochód do mechanika, czasem staramy się działać samodzielnie, jednak w konkretnych sytuacjach zawsze warto dobierać odpowiednie metody, które zapewnią nam to, że wszystko przebiegnie bez komplikacji. Jeśli pojawia się konieczność, by wymienić jakąś część, trzeba będzie zastanowić się jak najlepiej to zrobić. Zdecydowanie nie warto wielu z nich wymieniać samodzielnie, ponieważ często potrzeba do tego specjalistycznych sprzętów, których przecież w domu nie posiadamy. Aby nasz samochód szybko odzyskał sprawność, powinniśmy dane części wymieniać w warsztacie, dzięki czemu zyskamy pewność, że nie pojawi się żaden kłopot.


Parę słów o dziejach gaźnika

Gaźnik został wynaleziony w 1876 roku przez Gottlieba Daimlera. Gaźniki były najpowszechniejszym sposobem zasilania silników benzynowych aż do lat 80. XX wieku. Wyparte praktycznie całkowicie zostały z motoryzacji w latach 90. przez układy wtryskowe zapewniające dzięki sterowaniu komputerowemu dawkowanie paliwa zależne od aktualnych parametrów pracy silnika co przekłada się na lepszą wydajność i oszczędność paliwa.

Gaźniki są używane w dalszym ciągu do zasilania niewielkich silników w motorowerach, skuterach, kosiarkach, spalinowych modelach zdalnie sterowanych. Samochody z silnikami wyposażonymi w gaźniki stosowane są w niektórych sportach motorowych (NASCAR).

W Rosji do 17 kwietnia 2012 produkowana była Łada 2105/2107 z silnikiem benzynowym zasilanym gaźnikiem.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik


Spaliny - czym są na prawdę?

Spaliny, gazy spalinowe ? mieszanina gazów powstających w procesie spalania paliwa (stałego, ciekłego lub gazowego), np. węgla kamiennego, węgla brunatnego, ropy naftowej, benzyny, gazu ziemnego, biopaliw.

W skład spalin wchodzą, w ilościach zależnych od rodzaju paliwa i warunków spalania:

produkty reakcji chemicznej utleniania paliwa w spalaniu zupełnym,
produkty reakcji chemicznej utleniania paliwa w spalaniu niezupełnym,
produkty reakcji chemicznej syntezy pomiędzy substancjami chemicznymi znajdującymi się w obszarze działania reakcji utleniania, zachodzące pomiędzy składnikami aktywnymi paliwa, składnikami nieaktywnymi (balastowymi) paliwa, towarzyszącymi gazami obojętnymi oraz częściowymi produktami reakcji chemicznych pojawiającymi się w trakcie reakcji utleniania i reakcji innych syntez,
niewykorzystana część substancji aktywnych paliwa w postaci gazowej lub pary,
substancje nieaktywne paliwa w postaci gazowej lub pary,
gazy obojętne, np. niepalne składniki powietrza i tlen.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spaliny



© 2019 http://akademiaplywania.waw.pl/